What’s New

輸出管理システム(TExCO)(貨物の輸出・技術の提供)の運用開始について(お知らせ)

2023.02.28

教職員 各位

利益相反・輸出管理マネジメント室
新谷 由紀子 

輸出管理システム(TExCO)(貨物の輸出・技術の提供)の運用開始について(お知らせ)

 日頃より本学の安全保障輸出管理へのご理解とご協力を頂きありがとうございます。
現在、ご利用いただいている輸出管理システム(TExCO)に、「貨物の輸出・技術の提供」機能を追加し、2023年3月10日より運用を開始いたします。

 つきましては、貨物の輸出・技術の提供について、システムからの申請のご協力をお願い申し上げます。

 運用開始日:2023年3月10日(金)

 ※2023年4月5日(水)までは、従来通りExcelファイルでの提出も受け付けます。 

                           (担当)
                   利益相反・輸出管理マネジメント室
                        E-mail:anzenhosyo@un.tsukuba.ac.jp
                                         TEL: 2877

To all faculty and staff

Announcement: Launch of Export Control System (TExCO) (Goods Export and/or Technology Transfer except overseas trip)
 Thank you for your continued understanding and cooperation with the University’s security export control.

  We will expand the function for the Goods Export and/or Technology Transfer in our current Export Control System (TExCO) and put into operation on March 10, 2023.

We appreciate your cooperation for submitting applications for Goods Export and/or Technology Transfer via the system.

                     Director of Office of Conflict of Interest and Security Export Control 
                                                         SHINYA Yukiko

【Operation start date】: Friday, March 10, 2023

Note;
Until Wednesday, April 5, 2023, we will continue to accept submissions in Excel files as in the past. After that date, only applications through the system are acceptable.

Contact
Office of Conflict of Interest and Security Export Control
E-mail:anzenhosyo@un.tsukuba.ac.jp

利益相反電子自己申告システム停止のお知らせ

2023.02.06

利用者各位

利益相反電子自己申告システムメンテナンス作業に伴い、システムの運用を下記の日程で休止します。作業完了次第、運用を再開いたします。
ご迷惑をおかけしますが、どうぞよろしくお願いいたします。

日程:令和5(2023)年2月7日(火)
Period: Feb.7,2023 (Tue) 10:00AM~10:30AM

 

 

安全保障輸出管理のためのmanabaによる誓約書提出のお願い

2023.01.27

【お知らせ】利益相反電子自己申告システムが随時申告等に対応しました

2022.12.01

本日(2022年12月1日)より利益相反電子自己申告システムが随時申告等に対応となりましたのでお知らせいたします。
※利益相反規則等の一部改正(2022年(令和4)年4月1日付)により、教職員は、これまで年1回(4月~5月末に前年度分を申告)の報告のみであったものが、事案の都度の報告が求められています。このほかの改正内容については、教職員専用サイトの通知をご確認ください。
また、利益相反電子自己申告チェックツールも公開しています。申告の要否チェックにご活用ください。

【参考】教職員専用サイト
国立大学法人筑波大学利益相反規則等の一部改正について(改正日2022年4月1日)(通知日2022年3月15日)

ご不明点は利益相反・輸出管理マネジメント室までメールにてお問合せ下さい。
coisec(at)un.tsukuba.ac.jp  ※(at)を@に変更してください。

冬季における休業のお知らせ Notice of Office Closure for Winter holidaies from December 29 through January 4.

2022.11.22

12月29日(木)より1月4日(水)は冬季休業の為、業務を休止させていただきます。
Our offices will be closed for winter break from December 29 through January 4.